9 gode råd til hvordan du kommer i gang med Facebook Ads

  • #1 Hvad er formålet med dine annoncer?

    Hvad vil du opnå med din annoncering? Vil du have flere leads, mere trafik til din hjemmeside, eller flere onlinesalg? Der findes forskellige kampagnemålsætninger, så find ud af hvilken en der passer dit mål.

  • #2 Lad vær med at booste din annonce

    Boost funktionen er meget nem og lige til, dog så er udbyttet ikke så stort, mulighederne er ikke mange og annoncekronerne ryger hurtigt.

    Derfor anbefaler jeg at du opsætter dine annoncer i Facebook business manager. Så er du ikke begrænset, og har mulighed for at analysere og optimere på en meget mere effektiv måde.

  • #3 Content der fanger

    Altid brug content der har farver der skiller sig ud, fra Facebook/Instagrams kedelige baggrunde. Stærke farver med gode motiver, sikre at du fanger læserens opmærksomhed.

    Husk at tjekke at formatet på billede/videoen er i formatet som Facebook anbefaler. Vær ekstra opmærksom på formatet, hvis du både køre i feed og story.

  • #4 Overskrift

    Din overskrift har også et stort ansvar for at fange læsere. Brainstorm et par ideer, tænk over hvad du selv ville blive fanget af. Hold det kort og præcist.

  • #5 Copywriting

    Her må du gerne være lidt kreativ. Mennesker køber med følelser og bakker det op med logik. Hvad er det helt præcist dit produkt/service kan hjælpe andre mennekser med? Af hvilke grunde tror du at mennesker vil købe dit produkt/service? Husk en “call to action” så du sender et klart ønske om hvad læseren skal gøre.

    Inkluder nogle emojis hvis det passer med din branche.

    Husk og Inkluder

    • Unique Selling Points

    • Social proof

    • Tilfredshedsgaranti

    • Sense of urgency

  • #6 Test alt (Spilttest dine annoncer)

    Der findes ikke en konkret formel på hvordan det skal lykkedes med Facebook Ads. Derfor er det en god ide at teste med forskellige områder.

    Du kan eksempelvis lave 3 annoncer, med samme content og indhold, men med 3 forskellige målgrupper. Eller lave 2 annoncer, med samme målgruppe, men med forskelligt content og copywriting. På den måde finder du ud af, hvad der fungere bedst for dig.

  • #7 Tracking

    Tracking er alfa omega hvis du bruger online annoncering. Uden tracking så ved du ikke hvordan dine annoncer performer, og du har ingen mulighed for at optimere dem. Derfor er det vigtigt at du opsætter din Facebook pixel korrekt, og tester den inden lancering af annoncer. Dårlig tracking kan være en dyr fornøjelse.

  • #8 Retargeting

    Når du opsætter dine kampagner, så vil jeg anbefale at du opsætter en “Bottomfunnel” kampagne, også kendt som retargeting. Retargeting kampagnen bliver vist til de personer som har vist interesse for din webshop/sociale medier.

    Mange køber ikke første gang, de ser en annonce, men ofte efter par dage. Derfor har du mulighed for at generere flere køb, ved hjælp af en retargeting kampagne.

  • #9 Bonus infomation

    Der er flere ting man kan gøre, for at få det bedste fundament for sin annoncering, her er nogle få punkter som også er meget vigtige for dig.

    - Verificering af domæne

Har du brug for hjælp?

Hvis du gerne vil sikre at du får det meste ud af dine annoncekroner, men ikke har tid til at sætte dig ind i hvordan det tekniske og analytiske fungere, så vil jeg hellere end gerne hjælpe dig med at vækste din virksomhed. Send mig en besked med hvad du har brug for hjælp til, og lad os tage en uforpligtende snak omkring din virksomheds muligheder med Facebook Ads.